Skip to content

Om museet

Nyheder

Udstillinger, events, pressenyt, undervisning, oplevelser og biblioteksnyheder. Der sker rigtigt meget på Designmuseum Danmark.

Vær altid den første til at høre om anbefalinger, nyheder og nye tiltag, der sætter design på dagsordenen.

Vil du modtage nyheder fra museet direkte i din indbakke, så tilmeld dig vores nyhedsbrev her.

Designmuseum Danmark modtager stor bevilling fra Ny Carlsbergfondet

Takket være en generøs donation fra Ny Carlsbergfondet har Designmuseum Danmark kunnet erhverve tre hovedværker i samtidsdesign og -kunsthåndværk.

Læs mere her

BORIS BERLIN HÆDRES

Hvert år uddeler Statens Kunstfond en hædersydelse til kunstnere, som har bidraget helt enestående til kunst- og kulturlivet i Danmark. Designeren Boris Berlin, som bl.a. står bag vores legendariske stoletunnel, er i år blandt modtagerne.

Læs mere her

TAK FOR HJÆLPEN!

Designmuseum Danmarks museumsdirektør Anne-Louise Sommer siger tusinde tak for hjælpen med at skaffe de nødvendige donationer, så museet kan modtage momskompensation. Det betyder uendeligt meget for os!

Læs mere her

GRATIS ADGANG FOR UNGE I UGE 37

K7 – SYV DAGES KULTUR

Er du mellem 18 og 27 år? Så husk at du i hele uge 37 får gratis adgang til Designmuseum Danmark samt en lang række museer i hele landet.

Læs mere her

Lyt til design! Podcast anbefaling

Vi har udvalgt en række forskellige podcasts der omhandler design og kultur på forskellige måder.

Læs mere her

Flexibility vandt en Red Dot

16.08.2018

Museets typografi ‘Flexibility’ og kulturdesignbureauet bag museets nye visuelle identitet Urgent.Agency blev hædret ved Red Dot Design Award.

Læs mere her

Ny visuel identitet til Designmuseum Danmark

I 2011 skiftede museet navn fra Kunstindustrimuseet til Designmuseum Danmark. Navneskiftet skabte en forventning, som publikum har reageret positivt på – og som er imødekommet via aktiviteter, forskning, undervisning og skarpere, forskningsbaserede udstillinger. Alt sammen målrettet et bredere, mangfoldigt og internationalt publikum. Navneskiftet har også affødt en forventning om et stærkt visuelt, dynamisk og moderne brand samt et digitalt løft fra publikum. Og den forventning ønsker museet nu at indfri.

Læs mere her